Tiger Woods flekser nakkemuskulaturen

Her om dagen var jeg inne på passerende bilisters imponerende halsøvelser, mens jeg har stått på terrassen og nytt mine giftpinner. Forleden passerte én som virkelig gjorde seg megen møye med gymnastikken. Så imponerende var nakkefleksingen, at jeg var sikker på at den passerende måtte ha lest alt nevnte post, og gjorde et poeng derav (jeg lover: Tiger-øvelsene for oven er for ingenting å regne!).

Nå skal det i rettferdighetens navn tilføyes at slett ikke alle passerende bilister kaster skjelmske blikk vår vei, men unntakene er regelen bemerkelsesverdig undertallig. Bare i dag kan jeg notere meg for minst to passerende bilister, som ikke vendte hodet i vår retning, og her om dagen passerte en kraftfôr-bil fra Felleskjøpet, intet mindre(!), uten at sjåføren så meget som leet på hodet i forbifarten. Som virksomhetens stedlige representant var jeg fullkomment uforberedt på tildragelsen, men skal heretter sørge for å finne frem utstyret på forhånd, så jeg er parat til å stå i stram givakt ved passering – iført egnede gevanter (jeg kan dessforuten ikke være verre enn skogstiger’n i hodeplaggveien):

I givakt for Felleskjøpet

(Om posituren vekker assosiasjoner, blir ikke jeg overrasket, men jeg skulle naturligvis ha gitt for dagen en speiderhilsen).

Hva de øvrige derimot betreffer, skal jeg heretter forsøke å være like beredt, og fiske frem kamera, for dokumentasjon av de (bokstavelig talt) halsbrekkende øvelsene, om dere ikke tror meg. På den annen side fremtvinger muligens et kamera en noe annen refleks.

Damned if I do, damned if I don’t.