En av våre lokale drosjer

Mandag morgen markerte en milepæl for vårt lille lokalsamfunn. Da dro fylkeskommunen igang et lenge etterlengtet tilbud, som mange i bygda har etterlyst i lang tid: En slags bussforbindelse til hurtigbåten, som har avgang noen kilometer herfra (les mer i vår eminente bygdeportal).

Det hele er slik organisert at de som behøver kollektivtransport til hurtigbåten om morgenen, ringer et mobilnummer kvelden i forveien (eventuelt samme ettermiddag, for dem som skal tilbake). Som pliktoppfyllende journalist i selvsamme bygdeportal, ringte jeg dette nummeret i dag, for en liten oppdatering om oppslutningen. Den aktuelle mobiltelefonen befant seg imidlertid i et område uten dekning, åpenbart – et problem som fikk behørig omtale i denne posten her om dagen.

Slikt blir det sikkert oppslutning av, tenkte jeg, noe som også skulle vise seg å stemme. Én passasjer hadde drosjebussen hatt på jomfruturen, viste det seg, da jeg omsider kom i forbindelse med rette vedkommende. Det kunne jeg naturligvis ikke skrive i bygdeportalen.

Men så er jeg lykkeligvis velsignet med egen blogg.

