Via Sonitus snublet jeg i dag over to bloggposter, begge poster som i høyeste grad tangerer hele denne bloggens tematikk: Den rurale farflyttingen og den såkalte kontraurbaniseringen – eller rurbaniseringen, som Andreas Hompland i sin tid døpte utviskingen av skillet mellom by og land. Høyst lesverdige betraktninger i begge høver:

Begge minner meg om at kone pone var på klassefest hin fredag. To av deltagerne høstet applaus under den obligatoriske introduksjonsrunden: En som hadde fem barn – med samme mann (go figure), og min gode hustru, som annonserte at hun hadde flyttet Heim™.

Fint å applaudere når man selv bor i storbyen. Om de misunner min bedre halvdel eller bifaller fordi det er det man programmessig skal, se derom vet jeg inkje.

Anbefalingen forblir uansett klar: Les de to bloggpostene.

Jeg har forresten også touchet innom emnene borti vanligbloggen, ad nauseam.

